De cursus Het nieuwe rijden leert de chauffeur nieuwe rijtechnieken die helpen om de CO2-uitstoot te verlagen.
In de theorie worden de belangrijkste onderwerpen rondom duurzamer rijverkeer behandeld.
Het praktijkgedeelte bestaat uit twee praktijk-ritten. In de eerste rit rijdt de chauffeur volgens zijn eigen rijstijl en worden de gegevens van de rit genoteerd. De gegevens zijn onder andere het brandstofverbruik, de rijtijd, de gereden kilometers en de gemiddelde snelheid.
Na afloop van de rit krijgt de chauffeur uitleg over de rijtechnieken. Hierna begint de tweede rit waarin de nieuwe rijtechnieken worden toegepast. De gegevens van de twee ritten worden met elkaar vergeleken waarna aan de chauffeur wordt aangetoond dat door middel van de nieuwe rijtechnieken brandstof en vaak ook tijd wordt bespaard.
De gehele cursus bestaat uit theorie en praktijk op locatie.
Het online leerplatform van THAR is de oplossing voor werkgevers en opleiders die structuur willen in hun opleidingsdata. Door gegevens te koppelen aan THAR worden automatiseringen geactiveerd. Dat betekent minder taken en meer tijd voor jou trainingscoördinatoren.
Borg de resultaten en krijg signalen via THAR
Plannen, uitnodigen en monitoren op één plek
Met interactieve e-learnings afgestemd op de praktijk
Pas de bedrijfsacademie aan naar jouw huisstijl
Maak zelf jouw online leerplatform aan via onze website
Onze medewerkers helpen je persoonlijk op weg in het platform
Stel de organisatie op de hoogte en ga aan de slag
In het leerplatform kunnen we iedere e-learning eindigen met een aantal vragen. Met die vragen bekijken we of de medewerkers de theorie goed hebben begrepen.
THAR en BLOM zijn een perfecte combinatie voor chauffeurs, rijinstructeurs en code95 specialisten. Het platform is makkelijk in gebruik en bevat actuele informatie.
Online leeroplossingen voor praktische cursisten. Dat kan vragen oproepen. In deze gids geven we antwoorden en uitleg over het succes van e-learning bij praktische cursisten.
THAR droomt van een Europa waarin praktische medewerkers gelijke opleidingskansen krijgen. Daarom werken we bij THAR aan de beste leeroplossingen voor praktische geschoolde vakmensen.
Marlieke van Gorp
Algemeen directeur bij THAR